09887 09698

Hỗ trợ online
Hà Nội
TP.HCM

Professor Geoffrey Holmes- Dean of Computing & Mathematical Sciences, University of Waikato

Thứ Hai - 12/11/2018
prof Geoffrey Holmes

 

Prof. Geoffrey Holmes

Dean of Computing & Mathematical Sciences

University of Waikato

New Zealand

 

Qualifications
  • BSc(Hons) of Mathematics, University of Southampton, England
  • PhD of Mathematics, University of Southampton, England (involving the development of software packages to assist Mathematicians in solving Einstein’s field equations in General Relativity)
Work Experiences
  • Research Assistant at the Electrical Engineering Department of Cambridge University, England, 1984 – 1987
  • Lecturer in Computer Science, University of Waikato, New Zealand, 1987-1994
  • Senior Lecturer in Computer Science, University of Waikato, New Zealand, 1994 – 2001
  • Associate Professor in Computer Science, University of Waikato, New Zealand, 2001 – 2008
  • Dean of Computing & Mathematical Sciences, University of Waikato, New Zealand, 2008-present
Research Interests

Prof. Geoff Holmes has, in the past, been head of the machine learning group at the University of Waikato and has been involved in several open source projects over the last 20 years. Waikato’s machine learning project has had a far-reaching influence on developments in the field worldwide, principally through the open-source Weka software, one of the most widely used machine learning tools in the world today (Weka software has been downloaded 6 million times since it was first hosted at the Sourceforge website for open-source software in April 2000 – currently at a rate of about 3,000 downloads a day). Academic publications (close to 400 articles) by the machine learning group can be found at http://www.cs.waikato.ac.nz/ml/publications.html,

Professor Holmes has led the applied machine learning subgroup at the University for the past 10 years. This group has particular expertise in the deployment of machine learning solutions in practice and has developed a bespoke platform for this purpose (see https://adams.cms.waikato.ac.nz/).

Professor Holmes has also been a co-developer of a platform for processing very large (possibly infinite) datasets MOA (Massive Online Analysis), which is to data stream mining what Weka is to batch learning (see http://moa.cms.waikato.ac.nz/).

Aside from software, Professor Holmes has made contributions to the major conferences in machine learning and data mining (over 120 academic publications). He has recently co-written a book describing the techniques contained in the MOA software. He was part of the team that in 2005 won the SIGKDD Data Mining and Knowledge Discovery Service Award for Weka and regularly serves on senior program committees for KDD, ECMLPKDD and Discovery Science and referees articles in all the major journals in the field.

 

Bài viết liên quan

Du học New Zealand & Săn học bổng cùng Cơ quan Giáo dục Chính phủ New Zealand và các trường đại học

Sự kiện đặc biệt do Đức Anh EduConnect tổ chức: Triển lãm Du học & Học bổng 2024, có sự tham gia của nhiều trường nước ngoài trong đó, đặc…

TRẠI HÈ: HELLO NEW ZEALAND! Tiếng Anh và 30 ngày trải nghiệm Auckland

Welcome các bạn đến với chương trình trại hè Hello New Zealand của công ty tư vấn du học và dịch thuật Đức Anh. Vui lòng đọc các thông tin…

VISA DU HỌC NEW ZEALAND

Tùy theo bậc học, trường học bạn đăng kí và hồ sơ của bạn, thì visa của bạn sẽ được xét nhanh hay chậm. Độ dài visa du học New…

ĐĂNG KÝ XIN HỌC TẠI NEW ZEALAND

Hầu hết các trường đại học New Zealand không công nhận bằng tốt nghiệp cấp 3 Việt Nam tương đương với bằng tốt nghiệp phổ thông Úc, nên học sinh cần học dự bị đại học trước khi vào học đại học

CÁC TRƯỜNG PHỔ THÔNG NEW ZEALAND

Mặc dù có nhiều loại trường, các trường phổ thông tại NZ đều phải đáp ứng những yêu cầu của bộ Giáo dục về chương trình đào tạo, cơ sở vật chất, giáo viên, môi trường học tập…Học sinh kết thúc chương trình phổ thông vào năm 17 hoặc 18 tuổi.

Danh sách các trường phổ thông tiêu biểu tại New Zealand

NZ gần gũi với toàn thế giới, thông qua các phương tiện thông tin đại chúng, internet, phương tiện giao thông. NA và các nước dễ dàng giao thương, trao đổi, hỗ trợ, cùng phát triển, gần gũi nhau trên nhiều phương diện

Chọn nước du học

Đăng ký tư vấn